Sunday 23 December 2012

Zain, Rozita luah cinta di Instagram



JUMAAT lalu, dalam laman sosial Instagram, Zain Saidin atau nama sebenarnya Mohamad Zain Mohd. Saidin telah meluahkan perasaan cintanya kepada pelakon jelita Rozita Che Wan atau lebih mesra disapa Che Ta.

Zain, 28, menulis sambil memuat naik foto Rozita dengan selitan mesej romantis berbunyi: “Never will you find another man that will do or love you as much as I will, this I promise you”.

Tidak lama kemudian kakak kepada Ayu Raudhah itu pula membalas mesej yang hampir serupa dengan Zain.

Apakah motif kedua-dua pelakon itu menulis mesej romantis sebegitu? Adakah benar kedua-duanya sedang di lamun cinta?

Kosmo! cuba mendapatkan penjelasan lanjut daripada Zain dan Rozita berhubung perkara itu. Zain ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai luahannya kepada Rozita, manakala Rozita yang ketika dihubungi berada di Dubai hanya menjawab melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) mengenai perkara itu.

Kosmo!: Apakah komen anda apabila Zain meluahkan perasaan cintanya kepada anda di Instagram?

ROZITA: Pada saya itu hak dia. Macam mana cara pun dia mahu luahkan apa yang tersurat dan tersirat di hatinya. Mungkin dia rasa itu caranya untuk menarik perhatian saya.

Apakah maksud anda dia mahu tarik perhatian? Adakah anda merajuk dengan dia?

Tidaklah. Mana ada merajuk. Biasa saja. Menarik perhatian maksudnya, dia secara terang-terang luahkan perasaan secara tidak langsung di khalayak. Instagram itu kan ramai pengikutnya.

Anda rasa kenapa dia buat macam itu? Dia rasa tergugatkah ramai jejaka yang berkenan dengan anda atau dia mahukan publisiti?

Tidak tahu kenapa dia buat macam itu.

Sebelum ini pernahkah Zain meluahkan perasaan pada anda?

Ada, tapi secara peribadi, bukan secara terbuka seperti ini.

Selepas Zain meluahkan perasaannya kepada anda, anda juga membalas mesej yang agak serupa dengan Zain. Komen sikit. Adakah anda memang menyukai Zain?

Ya, saya suka dia, tapi untuk ke arah (hubungan) yang lebih serius belum lagi.

Kenapakah anda tidak menerima cinta Zain?

Macam mana mahu cakap. Saya belum bersedia. Macamlah diri ini muda sangat, tak sedar diri sudah umur 40 tahun. Nantilah. Hal begini saya kena fikir betul-betul.

Kosmo

2 comments:

Fuh Fanas