Wednesday 20 February 2013

Cha Cha Maembong Berhenti Sekolah Demi Populariti?


Selepas kejayaan drama bersiri Setia Hujung Nyawa, nama Cha Cha Maembong yang merupakan salah seorang pelakon pembantu drama itu terus meningkat naik.

Cha Cha atau nama sebenarnya, Siti Aisyah Ismail, 17, dikhabarkan sudah berhenti sekolah.

Menerusi petikan Buahmulut.com, Cha Cha yang merupakan adik kepada pelakon Emma Maembong sepatutnya sudah berada di Tingkatan 5 mengambil pendekatan dengan belajar di rumah seperti yang selalu diaplikasikan oleh bintang-bintang muda Hollywood seperti Selena Gomez dan Lindsay Lohan.

“Cha tak pernah pergi sekolah menengah seperti mana kebiasaanya macam remaja lain. Sebab apa Cha tak pergi tu tak perlu la Cha nak bagi tahu sebab ianya hal peribadi. Walaupun Cha tak pergi sekolah tapi tetap juga belajar dirumah dengan bimbingan guru yang dilantik. Maknanya Cha juga belajar tapi tidak secara formal seperti mana kebiasaanya,” katanya.

Jelas Cha Cha juga walaupun dia tidak bersekolah secara formal seperti mana rakan sebayanya yang lain, dia tetap akan mengulangjkaji pelajaranya dirumah jika ada masa kelapangan.

Semoga Cha Cha bijak membahagikan masa di antara akademik dan bidang seni kerana kedua-duanya haruslah seiring jikalau dia mahu menjadi pelakon yang disegani ramai kelak.

[Sumber]

No comments:

Post a Comment

Fuh Fanas