Tuesday 5 February 2013

Kejam! Budak Dihukum Gilis Tangan Dengan Lori Kerana Mencuri Roti

Menurut info yang diperolehi budak ini dihukum kerana mencuri roti..mungkin kerana dia kelaparan atau keluarganya tidak mampu menyaranya..tapi persoalannya kenapa manusia semakin kejam meletakkan undang-undang ditangan sendiri?

4 comments:

  1. mmg patut pun lah..lagi pun kat arab kalau hukum mencuri ialah potong tangan..dlm islam pun camtu

    ReplyDelete
  2. adults but no brain.. as an adults u should ask y and then advice the kid not to steal.. this is heart of beast.. No humanity.

    ReplyDelete
  3. Islam pun kalau hukum budak dgn cara ni kejam..

    ReplyDelete
  4. Tak ada perikemaknusian langsun...hanya mencurik roti...hukuman melampaui batas.
    Hukum budak bawah umur, berapa harga roti di bandingkan hukum yg di kenakan. Tangan nya akan patah dan akan cacat seumur hidup. Ikut hukum agama konong. Agama sesat boleh lah tak ada otak. Kalau salah boleh tuntut pada orang tua nya. Nabi sendiri sayangkan anak yatim dan fakir miskin. Hallo maknusia sesat, dlmilah agama mu yg sebenar jgn sampai tersesat. Jgn letakan undang2 di tangan mu. Budak belum balil lagi di hukum, maka kau lah maknusia bahalol yg nak tunjukan patoh pada agama. Kalau rezekimu di curik orang. Sepatot nya bershukur krn allah akan gandakan rezekimu. Bodoh. Kamu telah mencemarkan nama agama islam kpd kaum asing. Sunggoh memalukan. Jgn sampai kaum asing menganggap islam zalim.

    ReplyDelete

Fuh Fanas